Ztratila jsem kila a s nimi i vlasy!

24. března 2008 v 21:20 | Majuška ♥ |  Hubnutí
Zhubnout 3 - 4 kg za týden je nadmíru lákavé, zvláště pokud již listujete katalogy s nabídkami letní dovolené. Nicméně víte, že takový styl hubnutí oplývá mnoha riziky?

I přesto, že se odborníci na výživu stále dokola snaží upozorňovat ženskou část veřejnosti na rizika spojená s velmi rychlým úbytkem hmotnosti, nedají si mnohé zarputilé »dietařky« mluvit do života. Za několik málo týdnů sice mohou oslňovat své protějšky konfekční velikostí 36-38, nicméně mnohdy za cenu nejrůznějších více či méně nápadných zdravotních problémů. Dietologové tvrdí, že optimální váhový úbytek by se měl pohybovat kolem 2 - 4 kg za měsíc.
Tuky jsou zásobárny toxických látek!
Hubnete-li příliš rychle, hrozí vám akutní otrava látkami, které se po léta hromadily ve vašich tukových tkáních. Patří k nim například již mediálně velmi známé polychlorované bifenyly. I z tohoto důvodu se nedoporučují drastické diety kojícím ženám, nebezpečné látky totiž přecházejí do mateřského mléka.
Zvýšený cholesterol, podrážděný žlučník, překyselení organismu a ti druzí…
Ano, čtete dobře! Právě takové lahůdky vás mohou při příliš rychlé honbě za štíhlými boky potkat, neboť se váš organismus nebude umět standardně vyrovnat s překotnými změnami. Například k překyselení organismu (ketoacidóze) dochází především u diet s výrazným omezením cukrů. Konečným důsledkem pak může být, díky velkým ztrátám sodíku, dehydratace organismu. Po praktické stránce to znamená zejména nadměrnou únavu, bolesti hlavy a snížené napětí podkoží (jinak řečeno vrásky)!
Hubnout bez cvičení je riziko!
Víte, že bez dostatečného množství svalové hmoty se svými »špíčky« trvale zatočíte jen velmi těžko? Při nedostatku fyzické aktivity a drastickém hubnutí se snižuje celkový objem svaloviny, to má mimo jiné za následek pokles úrovně tzv. klidového energetického výdeje. Jinými slovy, cvičíte-li, nejen že spalujete více energie, ale ještě si k tomu budujete svalovou hmotu. Ta se vám postará o vyšší energetické výdaje v době, kdy nejste fyzicky aktivní. K tomu všemu však samozřejmě potřebujete čas.
Vláknina je úžasná, není-li jí ovšem přespříliš
Nadměrný příjem jinak úžasné a potřebné vlákniny, spolu s malým energetickým příjmem, jsou dle mnoha odborníků spoluodpovědní za ztráty některých minerálních látek a vitamínů v období redukčních diet. Což se někdy projevuje zhoršenou kvalitou vlasů, nehtů, pokožky a třeba i sníženou imunitou. Pokud si jako doplněk vaší diety chystáte koupit nějaký typ vlákniny, volte raději preparáty s obsahem vlákniny rozpustné a při konzumaci nezapomínejte na dostatečný příjem neslazených tekutin!
by be-thin
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Andy!! Andy!! | Web | 24. března 2008 v 21:22 | Reagovat

Ahojky mrkni na můj new office blogu!!Díky!!

2 Laura Laura | E-mail | 2. listopadu 2008 v 18:58 | Reagovat

a co s těmi vlásky???. zpraví se to když začnu zase přibírat???? prosím piště na laurinka4@seznam.cz

3 Sabina Sabina | E-mail | 5. září 2009 v 14:16 | Reagovat

Ahoj holky, jedu ted s našima na dovolenou a potřebovala bych radu jak to udělat, aby si nevšimli, že nejím. Jíst před nima a potom zvracet rozhodně nebudu. ALe nevím si rady a nechci tam nabrat to, co jsem nedávno schodila. Prosím poraďte :'(
(p.s: anorektička nejsem a ani nehodlám být, mám jen přísnější dietu :))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama