Nejčastější omyly při hubnutí

5. března 2008 v 21:51 | Majuška ♥ |  Hubnutí
Ukradeno: be-thin
Držím se předepsaného jídelníčku, jím výrobky light a dia, když nebudu pít, zhubnu, čím méně budu jíst, tím víc zhubnu: To jsou všechno různě rozšířené "recepty" na hubnutí. Jak to ale je ve skutečnosti?

Držím se předepsaného jídelníčku
Mnoho lidí si přeje vypracovat jídelníček od odborníků. Chtějí mít přesný rozpis všech denních jídel od snídaně až po večeři. Pokud se jim daří jídelníček dodržovat, jsou spokojení, ale v okamžiku, kdy z něj z různých důvodů vypadnou, jsou v koncích, že se jim zhroutil redukční režim. Tento způsob není šťastný, lepší je pochopit princip zdravého stravování.

A proto naučte se mít ve svém jídelníčku takovou skladbu potravin, jakou vaše tělo potřebuje. Slepé následování redukčního jídelníčku nic nevyřeší. Sami se musíte naučit rozpoznávat, že kobliha je pro vás horší než hrst oříšků, i když jejich kalorická hodnota je přibližně stejná. Oříšky jsou sice také tučné, ale obsahují alespoň vitaminy C a E.
Jím výrobky light a dia
Některé light výrobky jsou dobré, ale samy o sobě nás nespasí. U light mozzarelly sice ušetříme 300 kJ, ale když sníme o jeden kus pečiva víc, bude to spíš horší než lepší. Light jogurt může mít stejně nebo více kilojoulů než polotučný jogurt, když obsahuje hodně sacharidů. Možná vás také napadlo místo sladkostí nakupovat různé diavýrobky. Jenomže diavýrobky jsou stejně energetické jako normální cukr, jen jsou vhodné pro diabetiky. Jsou slazené sorbitem, a ten má stejnou kalorickou hodnotu jako cukr. Dia je pro diabetiky, a ne do diety. Naproti tomu lehká kola je slazená aspartamem, takže její energetická hodnota je menší než té klasické.

A proto nevrhejte se na všechny výrobky s nápisem light. Ne vše takto označené je lehké a dietní. Nezbývá než se snažit porozumět informacím na obalech výrobků a projít si energetické tabulky (např. www.merrylinka.cz).
Když nebudu pít, zhubnu
Denně má člověk vypít minimálně dva litry tekutin. Lidé občas záměrně nepijí, aby vážili méně. Jenže tím tělo pouze odvodňují a může dojít i jeho kolapsu. Omezovat pití je nesmysl, pitný režim je nesmírně důležitý a při redukční dietě to platí dvojnásob.

A proto zkuste si zvyknout pít čistou vodu, voda bez bublinek je nejlepší, střídejte různé bylinkové, zelené či ovocné čaje a hodně ředěné zeleninové či ovocné džusy. Ani limonády slazené aspartanem nejsou příliš vhodné, umělá sladidla zbytečně zanášejí organismus. Vodu je možné ochutit pomerančovou šťávou nebo plátkem limetky a lístkem máty.
Čím méně budu jíst, tím víc zhubnu
Naopak, v okamžiku, kdy organismus nedostává svou pravidelnou dávku živin, začne si z každého jídla ukládat zásoby tuků na "horší časy. Praxe potvrzuje, že poté, co člověk, který se rozhodl zhubnout, začne jíst pětkrát denně a zvýší mírně obsah bílkovin, sníží množství tuku a přidá kvantum zeleniny, začne hubnout. A to vlastně co se týče objemu stravy jí mnohem víc než předtím.

A proto jednou z nejhorších chyb je vynechávání snídaně, často i dopolední svačiny. Vyhladovělé tělo pak vše, co je mu dáno, přeochotně uloží do tukových zásob. Dopřejte si snídani každý den; nemusí být hned jak se probudíte, ale do deváté hodiny by tělo mělo dostat svůj příděl potravy.
Při dietě je skvělé pít 100% šťávy
Mnozí lidé si v rámci diety pořídili odšťavovač a dělají si šťávy všechno, co jde. Proč ne. Stoprocentní šťávy jsou jistě zdravé, plné vitamínů. Ale nejsou rozhodně dietní. Na výrobu litru ovocné pomerančové šťávy spotřebujeme asi dvě kila pomerančů. Energetická hodnota je stále stejná u čerstvých pomerančů jako u šťávy z nich, protože se z ovoce vymačká sladká šťáva, ale zdravá vláknina v ovoci obsažená se do džusu nezpracuje. Stejné kalorické nebezpečí je i u sušeného ovoce, protože sušením se z něj pouze ztrácí voda, sacharidy v ovoci zůstávají. Jedna sušená švestka je třikrát menší než čerstvá, takže pocit nasycení sušeným ovocem se dostavuje až po konzumaci většího množství.

A proto lepší je sníst jeden pomeranč a na žízeň pít čistou vodu než vypít energetickou nálož ve formě čerstvě vymačkané šťávy. Většinou bychom takové množství ovoce, které se spotřebuje do fresh džusu, naráz vůbec nesnědli.
Při hubnutí nesmím pít kávu
Tento názor nemá žádné opodstatnění. Káva má při hubnutí pozitivní účinek. Jednak pomáhá kompenzovat nízký krevní tlak. Kromě toho obsahuje mnoho antioxidantů, které pomáhají při likvidaci volných radikálů v organismu. Kofein stimuluje - sice málo, ale přece - výdej energie formou tepla, mírně tedy zvýší energetický obrat.

A proto si vybíráme vždy kvalitní druh kávy. Káva má také odvodňující efekt, a proto k ní vždy patří velká sklenice vody.
Čokoláda, která obsahuje sklenici mléka, je zdravá
Kvalita čokolády se posuzuje podle podílu kakaa. Aby mohla být označena jako čokoláda, musí jeho podíl činit nejméně 25 %. Čokoláda, která údajně obsahuje sklenici mléka, má jen patnáct procent kakaa, takže to je pouze pochutina s kakaem. Vápník do ní dodáván uměle, a obsahuje velké množství tuku. V takovém případě se vápník do těla vstřebává jen zčásti.

A proto při chuti na čokoládu volíme z těch, které obsahují 70 a více procent kakaa. Pokud nám hořká čokoláda nechutná, můžeme vyzkoušet různé příchutě, například s mátou nebo chilli papričkami.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Na jakém místě potřebuješ nejvíc zhubnout?

Stehna
Boky
Břicho
Zadek
Ruce
Všude!!!

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 8. listopadu 2008 v 18:40 | Reagovat

jestli chcete zhubnout pak určitě zkuste kliknout na web tak jako ja...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama