Jak správně zhubnout?

5. března 2008 v 15:13 | Majuška ♥ |  Hubnutí
Ukradeno: eli-s
Jak hubnout rozumně a správně?
Jezte 5 x denně - tělo nebude mít potřebu energii zbytečně ukládat, budete mít stálou hladinu krevního cukru a tím pádem nebudete pociťovat hlad, mnohem méně vám budou komplikovat život chutě na nevhodné potraviny.

Snažte se o to, aby každé jídlo obsahovalo potravinu ze skupiny bílkovin- tvaroh, jogurt, rybu, drůbeží maso, tofu, vaječný bílek (občas celé vejce).

Každé z 5 jídel doplňte zeleninou nebo ovocem( zeleniny snězte 500- 1000 g, ovoce max. 1-2 kusy).

Vybírejte si potraviny s nižším glykemickým indexem, které usnadňují redukci hmotnosti a upravují hladiny krevních tuků

Množství příloh a pečiva regulujte podle rychlosti hubnutí. Pokud byste hubli více než 1 kg za týden, přidejte malé množství chleba nebo brambor nebo těstovin či ovesných vloček.

Váš cíl by měl být především reálný. Ideální rychlost hubnutí je 2- 4 kg za měsíc, toto byste měli vědět předem, abyste později nebyli zklamáni, že úbytek není tak rychlý, jak jste si naplánovali.

Veďte si záznamy všeho, co sníte a vypijete a můžete spočítat nebo alespoň odhadnout energetickou hodnotu vaší celodenní stravy.

Jaký by měl být denní energetický příjem?
Energetický příjem by měl být tak velký, abyste hubli výše uvedenou rychlostí (tedy 0,5 - 1 kg týdně). Pokud byste hubli pomaleji, musíte trochu ubrat, pokud rychleji, váš jídelníček je příliš striktní a je nutno přidat. Většina lidí hubne tehdy, je-li jejich příjem energie v rozmezí 4000 - 6000 kJ/den. Konkrétní hodnota záleží na mnoha faktorech: pohlaví (muži mohou energie více), věku (starší musí méně), množství svalové hmoty (čím větší podíl svalové hmoty z celkové hmotnosti, tím větší může být příjem energie) a na tom, zda již máte za sebou neúspěšné pokusy o zhubnutí (pokud ano, budete se muset držet na spodním okraji příjmu energie). Příjem energie by nikdy neměl být nižší než 4000 kJ.

Jaký je přepočet kilojoulů na kalorie?
1 kcal = 4,2 kJ
Má-li potravina 100 kalorií, znamená to, že má 420 kJ.

Které potraviny jsou pro vás vhodné?
Zelenina
Její energetická hodnota je velmi nízká (70- 200 KJ/100g), dokáže velmi dobře zasytit, zvětšuje celkový objem pokrmu a zlepšuje jeho nutriční hodnotu. Zelenina obsahuje dostatek vlákniny (v průměru 2g/100 g), sníte-li tedy 500 g zeleniny denně, máte již uhrazenou 1/3 doporučené denní dávky. Není ale problém sníst zeleniny více (až 1 kg). Vždy,
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Terka Terka | Web | 5. března 2008 v 15:33 | Reagovat

ahojky:) u mě na blogu je bleskovka..:) tak jestli máš ráda bleskovky, tak se zapoj, budu ráda..:) papa..:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama