Hubněte se sklenkou vody v ruce

5. března 2008 v 15:19 | Majuška ♥ |  Hubnutí
Dostatek tekutin zajišťuje správnou látkovou výměnu. Umožňuje dobrou funkci ledvin a odplavování škodlivých látek. A navíc pomáhá hubnout...

Dostatečný pitný režim umožňuje plnou výkonnost všech funkcí organismu. Naopak nedostatek tekutin snižuje celkovou výkonnost a to i výkonnost duševní. Může se tedy podílet také na snížení schopnosti dětí sledovat vyučování a ovlivnit tak nepříznivě jejich školní výsledky. U dospělých lidí se může nedostatek tekutin podílet na vyšší únavě, způsobit poruchy ledvin, přispívat k bolestem hlavy, kloubů apod. Řada civilizačních chorob je dávána do souvislosti i s trvalým nedostatkem tekutin.

Pokud chcete zhubnout, pak si dávejte pozor na obsah sodíku v balené vodě. Příjem sodíku je u nás v průměru 2-3 krát vyšší než kolik by odpovídalo potřebám organismu. Z toho pramení problémy, jakými jsou vysoký krevní tlak nebo nadbytečné zadržování vody v těle. Při hubnutí pak v organismu dochází k tomu, že sodík přijímaný ve velkém množství váže v těle až několik litrů "zbytečné" vody a váha tak může stoupat. Výjimkou nejsou ani otoky dolních končetin nebo zhoršení stavu celulitidy. Mezi potraviny s vysokým obsahem sodíku patří některé druhy pečiva, uzeniny, tvrdé i tavené sýry, instantní polévky a jídla, slané pochutiny (chipsy), některé minerálky. Naopak málo sodíku obsahuje ovoce, čerstvá zelenina, mléčné výrobky (jogurty, tvarohy) a maso (pokud jej nepřesolíme při vaření). Příjem sodíku tedy není žádoucí zvyšovat ještě pitím "slaných" minerálek. Vysoce mineralizované minerálky můžeme použít jen tehdy, když nás čeká extrémní sportovní výkon, kdy se pořádně zpotíme.

Při hubnutí, kdy je nutno snížit celkový příjem energie, by v jídelníčku měly převažovat potraviny s nízkým obsahem sodíku (zelenina, ovoce, mléčné výrobky). Na druhou stranu příjem sodíku a dalších minerálních látek nesmí klesnout příliš (například při jednostranné dietě, kdy se jí jen ovoce), organismus pak trpí únavou a malátností vlivem prudkého poklesu krevního tlaku. Při hubnutí je proto potřeba potraviny vybírat nejen z pohledu energetického obsahu, ale i obsahu sodíku a tomu přizpůsobit i volbu nápojů.
Obsah sodíku v tuzemských minerálkách
(doporučený denní příjem sodíku je 2 000 mg)
Minerální vody sodík
Poděbradka
Hanácká
Korunní
Mattoni
Magnesia
Ondrášovka
(mg/1 litr)
509
416
103
72
5
40
Ke stálému pití jsou vhodné především vody kojenecké a vody stolní. Věnujte pozornost etiketám a vybírejte takové, kde je uveden původ vody. Optimální hodnoty některých hlavních minerálních látek ve vodě jsou: vápník více než 80 mg/litr, chlor méně než 25 mg/l, hořčík více než 20 mg/litr, sírany méně něž 240 mg/litr, draslík více než 1 mg/litr, dusičnany méně než 10 mg/litr, sodík méně než 20 mg/litr.

Při dlouhodobějším užívání léků je vhodné poradit se s lékařem o tom, která voda je pro vás nejvhodnější. Přírodní minerálky by neměly být základem pitného režimu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 8. listopadu 2008 v 18:43 | Reagovat

všichni co chcete zhubnout musíte kliknout na web!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama